Publicat de: Cosmin | 28 mai, 2008

Topul campaniilor electorale penibile

Campania electorală e pe sfârşite dar veselia va continua şi după alegeri. În ţărişoara noastră multe “minuni” descreţesc frunţile românilor, dar nimic nu pune un zâmbet mai mare pe buzele poporului decât un candidat căzut în cap sau disperat după un vot în plus.

Am încercat să alcătuiesc un top10 al campaniilor electorale la care mulţi au exclamat „Doamne, fereşte!”.

Afiş Bucureşti

Pe 10, candidatul PNL la Primăria Sectorului 5 al Capitalei, Cristian Banu, îşi face campanie electorală prin nuditate. Staff-ul său a postat afişe cu fete şi băieţi acoperiţi doar de cartoane cu mesaje electorale. Campania se desfăşoara sub sloganul „Acesta este adevărul gol-goluţ despre Sectorul 5”.

Pe locul 9 se află Corin Cherecheş, de 42 de ani, cel cu „o ambitie enormă” să câstige Primăria din Baia-Mare. Cherecheş încearcă să câştige votul alegătorilor printr-un slogan de-a dreptul penibil: „De ce trăim în Baia mică? Hai să facem Baia Mare!”. Nu cred că democratul liberal are vreun gând de a consolida budele oraşului prea curând, dar îi mulţumim de intenţie.

Poziţia 8. „Rămân român în Europa” va fi sloganul PNŢCD în campania electorală pentru alegerile europarlamentare. Dar echipa partidului pozată în opinci ce ar trebui să reprezinte? Opinca îl face pe român? Poate dacă promit că 4 ani vor servi în slujba ţării încălţaţi în opinci, ar avea şanse de câştig.

Formula 1

Pe poziţia 7, Tudorel Calapod, primarul democrat liberal din Năvodari, mai vrea un mandat. Afişul său electoral îl înfăţişează lângă o maşină de Formula 1, pe care Calapod nu ar putea să o conducă pe drumurile în veşnică reparaţie din oraş. Edilul „de cursă lungă” şi-a greşit, cel mai probabil, vocaţia. Ba mai mult, candidatul PD-L la alegerile locale, a sesizat Poliţia comunitară după ce mai multe afişe electorale ale sale au fost lipite pe cruci şi împrăştiate în cimitir, pe acestea fiind scris mesajul „Asta îţi dorim de 1 iunie”.

Conan

Ocupând locul 6 în topul nostru, juristul Cristian Amariei răsare dintre dinozaurii politicii locale aspirând la funcţia de primar al Paşcaniului. Ecologistul se aruncă în lupta electorală cu un poster impunător: capul candidatului pus pe un corp muşchiulos, brănduit pe braţ cu sigla partidului şi în mână ţinând sabia „anticorupţie”. Toate ca toare, dar sloganul e cel ce „doare” cel mai tare „Toţi păşcănenii îl adoră! Toate păşcănencele îl vor!”. Cum să nu?!

Campanie celestă la poziţia 5. Panourile electorale din Arad au fost animate cu scene care trimit la cele sfinte. PSD a lipit afişe în care sugerează „Cina cea de Taină“ a lui Leonardo da Vinci. Pe post de apostoli apar candidaţii PSD la Consiliul Local Arad, iar în centrul fotografiei se află candidatul de primar, Dorel Căprar. Arădenii care au văzut afişul cred că e mai degrabă vorba de blasfemie decât de campanie electorală, dar cei mai mulţi oameni s-au amuzat de găselniţa prin care social-democraţii mizează ca harul voturilor să se pogoare asupra lor. Oamenii nu s-au putut abţine să se întrebe şi cine va fi Iuda social-democrat.

Iuda

Pe poziţia 4 se află Codruţa Arvinte, candidata PRM la Consiliul Judeţului Bacău. Arvinte jigneşte atât alegătorii cât şi alegătoarele, făcându-le o propunere indecentă: „Încearcă şi cu o femeie!”. Ce să înţeleagă băcăoanul de rând?! PRM îndeamnă la orgii bisexuale?

ouă

Ocupantul locului 3 e de râsul curcilor. Campania electorală pare să nu aibă limite. Nicolae Matei, candidatul PSD la Primăria Năvodari, şi-a inscripţionat pe ouăle produse la ferma proprie sloganul electoral: „VOTAT MATEI PRIMAR”, sub care apare codul obligatoriu al fermei producătoare şi data expirării. „Am o fermă de 60.000 de găini ouătoare, la Corbu, aproape de Năvodari şi, aşa cum alţii scriu slogane electorale pe autobuze şi pe bilete de transport, eu am scris îndemnul pe ouă. E o modalitate de a-mi face campanie”, a declarat Matei. Pe găini ce-o fi scris oare?

Ultimele două locuri au avut punctaj aproape egal. Dar cineva trebuia să se detaşeze dintre cei doi în cadrul topului nostru.

Ocupând un veritabil loc 2, Vasile Labă candidează din partea PD-L pentru Primăria Bistriţa Bârgăului, o comună cu 4000 de suflete. Sloganul lui Labă – „Noi ne ţinem de cuvînt” – este însă destul de slab, aşa că consătenii săi i-au sărit în ajutor cu nişte propuneri: „Încearcă şi cu Labă!”. „Eu lucrez pentru tine”. „Ai încredere în Labă!”. „Te poţi baza pe Labă”. „Ce face Labă se cheamă lucru temeinic”. „Labă vine cu soluţia”.

muia

Dacă te-ai săturat de Labă, locul 1 vine cu soluţia: încearcă Muia. In comuna Chevereşul Mare, judeţul Timis, candidează pentru un nou mandat un personaj pe nume Marcel Muia. E de la PSD. Nici el nu afişează un slogan prea reuşit. Aşa că datoria revine iarăşi alegătorilor, aceştia votând pentru următoarele slogane: „Muia. Dau tot ce am mai bun”, „Muia. Pentru tot cartierul”, „Muia. Depinde de care parte eşti”, „Muia. Eficient”, „Aveti încredere în Muia”, „Muia. Pentru liniştea dvs”, „Muia. Numai împreună vom reuşi”, „Muia. Dintr-o bucată”, „Muia – din popor, pentru popor”, „Ia Muia de la PSD!”, „PSD iti da Muia!”, „Asigură-te că soţia ta alege la fel ca tine…Muia…pentru bărbati hotăraţi.”, „Muia…te ridică la greu.”, „Ei ţi-o dau de 4 ani. A venit vremea sa le-o dai şi tu lor. Muia pentru Primărie.”.

Un fan a avut binevoinţa de a-i compune o poezie:

„O Muie la urnă
Îţi ajunge o lună.
O Muie la vot
Te linişteşte de tot.”

În ciuda campaniei agresive, cu tentă sexuală, religioasă sau şocantă, alegătorul nu pare impresionat, şi probabil prezenţa la vot va spune totul. Românii nu pot fi scoşi din apatia politică doar cu câteva afişe şi promisiuni, pe care, cu siguranţă le-au mai auzit.


Lasă un comentariu

Categorii